divendres, 4 de desembre del 2015

La prova


No sé si heu provat mai de conduir un cotxe 100% elèctric. Jo no ho havia fet mai encara.

Sempre recordes la primera vegada, oi?... Bé doncs, després d'unes primeres indicacions del comercial (compte amb l'arrencada, que dóna tota la potència de cop i pots derrapar), vaig posar-me al seient del pilot i per primer cop vaig agafar les regnes d'un cotxe elèctric.

Què va ser el primer que vaig notar? Res! Absolutament res! Silenci absolut. "Ja està engegat?". Doncs sí, ho estava. Si us heu informat abans ja ho sabreu: els cotxes elèctrics no fan cap mena de soroll. Jo només ho havia sentit a dir, llegit a internet i vist en alguns vídeos de Youtube. I ho vaig poder comprovar en persona: no és un mite, és cert. Soroll zero.

El Kia Soul EV no s'ha d'engegar amb una clau com la majoria de cotxes. Té un botó d'arrencada com qui engega una rentadora. Ja sé que això no és exclusiu dels elèctrics, però com que jo no ho havia provat mai em va sobtar. I un cop pitjat el botó, el cotxe emet una sintonia que sembla com si engeguessis un ordinador portàtil o un telèfon mòbil. I després d'això, silenci absolut.

Vaig posar en cotxe a la marxa D, vaig deixar anar el fre de mà (potser seria més correcte dir fre de dit, perquè també és un botó) i en marxa. Un volant que responia ràpidament als gestos que feia (es veu que és configurable segons el tipus de conducció que facis) i una visió de la carretera privilegiada, al ser un cotxe una mica més alt que els turismes normals.

Conduir-lo era com conduir un cotxe normal. Deixant de banda el canvi automàtic (que jo només l'havia tastat en cotxes americans de lloguer), la resta era com el cotxe que tinc ara però sense soroll.

Dins del cotxe destaca la consola central amb una pantalla força gran on hi ha tota mena de funcionalitats, des d'un navegador fins a càmera de visió de darrere que s'activa sola quan poses la marxa R, passant per informació sobre la bateria restant, el consum que estàs fent o apps que pots descarregar. Una funció que sembla que és interessant és dir-te els punts de recarrega que tens a la vora. No sé encara si serà realment útil, no n'he fet servir mai cap i no sé encara com van (diria que et cal demanar targetes als diferents ajuntaments que en tenen, o a les empreses privades que n'instal·len). Quan sol·liciti tot això, ja en faré un missatge per explicar-ho! :-)

El confort dins el cotxe va ser alt. El seient del conductor és calefectable a l'hivern i refrigerat a l'estiu. El volant també. El sistema de climatització té una funció que permet que, si vas sol dins el cotxe, escalfi o refredi només la teva zona, estalviant energia i per tant allargant l'autonomia del vehicle.

Només vaig conduir una estona per ciutat, no us puc dir gaire cosa més. Però la sensació va ser molt bona. Va confirmar la meva decisió de compra, de totes totes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada